|
|
| Da License Global: Rainbow Launches Licensing Strategy for ‘Winx Club’ TAGS: Industry News winx club rainbow winxnews.png The evergreen property has a new licensing and marketing strategy aimed at young adults.
License Global | Mar 12, 2021
Apr 12, 2021 to Apr 14, 2021
Rainbow Group announces the launch of a global marketing and licensing strategy for the brand extension of its international series “Winx Club,” targeting young adults.
Viewers of “Winx Club,” which first aired in 2004, fans are now young adults in their twenties. Rainbow’s in-house design team has created various style guides and a lookbook to support its global strategy for consumer products focusing on teenage girls and young adult female audiences, with initial specific focuses on fashion, accessories, beauty, and makeup.
To support the new consumer products strategy, a variety of marketing, PR and digital activities will ensure the engagement of both evergreen fans and new audiences worldwide. Additionally, the cooperation with Netflix and the timing of the launch of “Fate: The Winx Saga” aligns with Rainbow’s new young adult CP strategy.
Licensed products for the new strategy will roll out in the coming months.------------------------------------------------------------------------------------ Traduzione in italiano: "La proprietà Evergreen ha una nuova strategia di licensing e marketing rivolta ai fans young adult.
Rainbow Group annuncia il lancio di una strategia globale di marketing e licenza per l'estensione del marchio della sua serie internazionale "Winx Club", destinata ai fans young adult.
Gli spettatori di "Winx Club", che è stato trasmesso per la prima volta nel 2014, sono ora fans young adult sulla ventina. Il team di progettazione interno di Rainbow ha creato varie guide di stile e un lookbook per supportare la sua strategia globale per i prodotti di consumo incentrati sulle ragazze adolescenti e sul pubblico di giovani donne adulte, con focus specifici iniziali su moda, accessori, bellezza e trucco.
Per supportare la nuova strategia sui prodotti di consumo, una varietà di attività di marketing, PR e digitali garantiranno il coinvolgimento sia dei fan sempreverdi che del nuovo pubblico in tutto il mondo. Inoltre, la collaborazione con Netflix e la tempistica del lancio di "Fate: The Winx Saga" sono in linea con la nuova strategia di CP per gli young adults di Rainbow.
I prodotti con licenza per la nuova strategia verranno lanciati nei prossimi mesi
|
| |